Wednesday 25 January 2012

Hoe banden Rotate

Er zijn veel chauffeurs die goed op de hoogte van de band onderhoud en veiligheid en weet ook hoe de banden in goede conditie te houden, maar een of andere manier niet hebben zelfs een ruw idee van hoe je banden draaien. Band rotaties zijn een noodzaak, die bekend is bij alle bestuurders, als het speelt een cruciale rol in het bijhouden van de banden van het voertuig in een goed onderhouden conditie. Band rotatie-principe houdt het omwisselen van de banden op de wielen, van tijd tot tijd, of het gebruik van reserveonderdelen en het veranderen van de banden regelmatig. Dit proces maakt het mogelijk banden hebben een lange levensduur, en zorgt ook voor een veilig rijgedrag. Of draait u de banden zelf of de hulp van een monteur, is het belangrijk om de band draaien en het doel van het doen van weten. Men kan denken aan het als een eenvoudige procedure, maar het gaat niet alleen om het wisselen van banden op wielen op enigerlei wijze, omdat het beschikt over een aantal specifieke patronen.
Veel mensen hebben de misvatting dat alle vier de wielen van het voertuig onder druk staan ​​of worden gebruikt op dezelfde wijze. Echter, dit concept is totaal verkeerd, zoals banden aan de voorkant slijten sneller en meer dan die aan de achterzijde, met elk draaien van het stuurwiel. De druk stijgt meer op de voorbanden als de auto is van een front-wheel drive type. Vanwege deze reden is het essentieel om te draaien de banden vele malen in hun levenscyclus, in evenwicht te dragen loopvlak en om hun leven te verbeteren. In sommige voertuigen, de voorkant en de achterkant wielen zijn van verschillende grootte, zodat het mogelijk is om banden te verwisselen kant aan kant, maar niet van voren naar achteren. Men kan verwijzen naar de handleiding voor de periode voorgesteld voor het roteren van autobanden, evenwel, voertuigfabrikanten het algemeen raden de banden worden gedraaid ongeveer elke 5.000 tot 10.000 mijl.
Er zijn vele soorten aansluitingen die gebruikt kunnen worden om een ​​voertuig te tillen. De aansluiting die wordt geleverd met het voertuig moet alleen worden gebruikt voor een korte tijd, zoals voor de vervanging van de lekke band met de reserve is. Het wordt afgeraden op de jack te gebruiken terwijl draaiende banden. In het geval een gebruikt het, men moet ervoor zorgen dat kriksteunen worden gehouden onder zowel de voor-en achteras. Meestal een zou moeten een set kriksteunen, een hydraulische jack, en een vloerkrik voor bandenreparatie rotatie. Een momentsleutel is ook een belangrijk instrument nodig voor deze procedure. Men kan verwijderen van de wielmoeren op de wielen, met behulp van een slagmoersleutel, maar kan het niet gebruiken om de moeren vast te zetten. Als dat wordt gedaan, kan zij resulteren in over-aanscherping van de moeren.
Voordat de jacking proces, ervoor te zorgen dat het voertuig in het park-modus, en de parkeerrem wordt toegepast. Als je kom net uit een station, laat het voertuig afkoelen voordat draaiende banden. Draai de wielmoeren met de momentsleutel, maar niet geheel te verwijderen. Jack up het voertuig door gebruik van de krik. Zodra het voertuig de juiste wijze is opgetild, plaats de krik staat, hydraulische krik, of op de vloer krik onder de wielassen, en zorgen voor een juiste balans van het voertuig als op de tribunes. Nu gebruik maken van de momentsleutel volledig afsluiten van de wielmoeren.
Nadat het voertuig wordt opgetild tot een goed niveau en de wielmoeren zijn verwijderd en bewaard in een veilige plaats, de banden zijn nu klaar om te worden gedraaid. Verwijder alle banden, maar om te zorgen voor een notitie te maken van hun respectieve standpunten en, indien nodig, hen. Raadpleeg de handleiding of neem de hulp van een monteur met betrekking tot het patroon waarin de banden moeten worden gedraaid, omdat de procedure kan verschillen afhankelijk van het type van de auto of band. Zet dan de banden terug in hun nieuwe posities en schroef de wielmoeren en goed aanhalen. Gebruik de aangepaste aansluiting op het voertuig naar beneden lager, uit de krik staat, dan wel hydraulische of vloer aansluiting. Ten slotte, ervoor te zorgen dat de noten niet over-verscherpt.
Dit is de basisprocedure voor het roterende banden. Het patroon waarin de banden worden geroteerd kan van voertuig verschillen voertuig en het type van banden het voertuig heeft. Indien u nog twijfelt, kunt u verwezen naar de handleiding of neem het advies van een bekende monteur.

No comments:

Post a Comment